//
vous lisez...
Uncategorized

Sporten in de herfst is goed!

De herfst is een prachtige periode gekenmerkt door verandering in de natuur rondom ons. Hoewel heel wat mensen de milderewarling temperaturen liever mijden door binnen te blijven is de gemiddelde temperatuur en luchtkwaliteit tijdens de herfstperiode perfect om sportieve activiteiten te doen buitenshuis. Wij geven alvast enkele leuke tips en initiatieven mee die je helemaal fit houden tot de lente!

Warming-up

Of je nu binnen of buiten sport, tijdens de herfst en winterperiode zijn de spieren heel wat gevoeliger door de koude temperaturen. Een goede warm-up is dus essentieel bij elke sportieve activiteit om blessures te vermijden. Laat dus uw spieren wennen aan de inspanning door stretching en een gedoseerde opbouw van inspanning. Hetzelfde geldt uiteraard voor de cooling-down fase!

Sporten in de herfst is goed!

Sporten in de herfst is goed!

Sport met anderen!

Klinkt het niet als muziek in de oren om tijdens de week na het werk eens samen met enkele vrienden, collega’s, familie of buren te gaan lopen of mountainbiken? Op een mooie herfstdag wordt je nog eens extra getrakteerd op een deugddoende zonsondergang. Probeer dit wekelijks in te plannen en goed voor te bereiden door een route uit te stippelen door bossen en parken. Op die manier motiveer je jezelf en elkaar. En vergeet zeker de hond niet mee te nemen!

Aangepaste sportkledij

Slecht weer om te sporten bestaat niet. Een slechte outfit die niet aangepast is aan de weersomstandigheden wel! Dus zorg dat je beschikt over de juiste sportkledij zodat je helemaal tot het uiterste kan gaan door regen en wind! En zeg eens eerlijk, een nieuwe, flashy sportoutfit werkt nog eens enorm motiverend ook, niet?

Daglicht

Daglicht is niet alleen aangenaam en kostbaar in de herfst en winter maar het is ook goed voor je lichaam en gevoel. Hoe meer daglicht je opneemt, hoe meer serotine je lichaam aanmaakt. Serotine zorgt ervoor dat je je beter in je vel voelt en meer energie hebt, waar de drempel om te gaan sporten aanzienlijk lager wordt.

En wie regelmatig sport geniet van volgende voordelen, en niet enkel in de herfst!

  • Een hogere vetverbranding in rusthouding
  • Een betere slaap en herstel van spieren
  • Een betere weerstand tegen de koude
  • Een sterkere spirit tegen de vermoeiende korte dagen
Publicités

Discussion

Pas encore de commentaire.

Laisser un commentaire

Entrez vos coordonnées ci-dessous ou cliquez sur une icône pour vous connecter:

Logo WordPress.com

Vous commentez à l'aide de votre compte WordPress.com. Déconnexion /  Changer )

Photo Google+

Vous commentez à l'aide de votre compte Google+. Déconnexion /  Changer )

Image Twitter

Vous commentez à l'aide de votre compte Twitter. Déconnexion /  Changer )

Photo Facebook

Vous commentez à l'aide de votre compte Facebook. Déconnexion /  Changer )

Connexion à %s

Publicités
%d blogueurs aiment cette page :