//
vous lisez...
bakken, eten, Koken, Lifestyle, lunch, lunchbox, Uncategorized, winter

Gezond de feestdagen doorstaan.

Tijdens de maand december neemt de hoeveelheid sport bij heel wat mensen af. Niet alleen omdat het kouder wordt buiten maar ook omdat er minder energie overblijft na een dag werken. En in het weekend zijn je dagen sneller gevuld met gezellige etentjes bij vrienden, of een koffiebezoek bij familie.

Wil je dan toch niet helemaal bezwijken aan die heerlijkheden waar je niet aan onderuit kan? Let dan tijdens je werkweek wat meer op je voeding! Geen tijd? Geen nood, Parc Les Dauphins maakt het je eenvoudig met deze 10 must-haves.

cereal-805436_640Havermout met kaneel: We weten allemaal al dat er geen betere manier bestaat dan de dag te starten met havermout. Maar echt overtuigt zijn we niet van de smaak. Door kaneel toe te voegen aan jouw havermout levert dit extra conserveermiddelen op. Niet enkel voor de havermout maar ook voor je lichaam. Kaneel (tot maximum 2 koffielepels per dag) verhoogt je concentratievermogen, je immuniteit en het verlaagt je bloedsuikerspiegel en de kans op een verkoudheid en blaasinfectie.

Pompelmoes: Hoe roder, hoe gezonder is hier de regel. Een pompelmoes bevat tot 52% van de dagelijkse hoeveelheid in te nemen vitamine C en zit vol anti-oxidanten. Een echt wondermiddel voor ons immuunsysteem!

Rode pepers: Rode pepers bevatten Capsaïcine die een antibacteriële werking bevat waarvan onze luchtkanalen zich open zetten. Hierdoor kan je beter sporten en heb je veel minder kans op een verstopte neus.

Amandelen & ongezoete amandeldrink: Amandelen zijn heel populair onder de notenliefhebbers, en terecht. Ze bevatten goede vetten en heel veel vitamine E. Je kan ze perfect verwerken in slaatjes en pasta’s. En je vindt in heel wat supermarkten ook ongezoete amandeldrink, met letterlijk minder dan 3 kcal per 100 ml !

Zalm: Wanneer we minder tijd hebben om te sporten is het aan te raden om meer zalm te eten. Zalmvlees heeft namelijk een algemeen bevorderend effect op onze lichaamsgroei zowel voor onze spieren, zenuwen, hersenen en huid en dit allemaal dankzij de hoge hoeveelheid omega 3 vetzuren.

Avocado: De avocado is een romig en vet stuk fruit maar bestaat wel uit gezonde vetten en heel wat voedingsstoffen! Avocado’s zijn heel erg gezond maar je moet ze wel slim eten. Ze zijn ideaal als vervanging van koolhydraten en dus suikers. Je kan er ook alle kanten mee uit. Op een toast met wat peper en zout, als guacamole, in een salade, in een smoothie. En oja, zelfs de pit is eetbaar!

Healthy

Kip: Geen geheim, kip is mager vlees. Kip bevat van nature veel goede eiwitten. Een portie van 85 gram kipfilet bevat 27 gram eiwit ! Eiwitten zijn de belangrijkste bouwstenen van ons spierweefsel, inclusief onze hartspieren en darmspieren.

Blauwe bessen: van alle groenten en fruit bevatten blauwe bessen het hoogste gehalte antioxidanten. En daar bovenop komt nog dat een dieet met blauwe bessen buikvet aanzienlijk verminderd.

Groene tea: Van al dat eten krijg je ongetwijfeld dorst. Zin in iets verwarmend? Dan is groene thee met al zijn ongezoete varianten, de allerbeste keuze.

Zoete aardappel: een zoete aardappel is eigenlijk een knol, maar kan je perfect gebruiken ter vervanging van de traditionele aardappel. Deze bevat heel wat meer vezels en andere gezonde bouwstoffen waardoor deze de aardappel met glans overtreft op het vlak van gezonde voeding.

Publicités

Discussion

Pas encore de commentaire.

Laisser un commentaire

Entrez vos coordonnées ci-dessous ou cliquez sur une icône pour vous connecter:

Logo WordPress.com

Vous commentez à l'aide de votre compte WordPress.com. Déconnexion /  Changer )

Photo Google+

Vous commentez à l'aide de votre compte Google+. Déconnexion /  Changer )

Image Twitter

Vous commentez à l'aide de votre compte Twitter. Déconnexion /  Changer )

Photo Facebook

Vous commentez à l'aide de votre compte Facebook. Déconnexion /  Changer )

w

Connexion à %s

Publicités
%d blogueurs aiment cette page :